Yarı Otomatik Vites Nasıl Kullanılır – Avantaj ve Dezavantajlar

Yarı otomatik vites nasıl kullanılır ve yarı otomatik vites dezavantajları nelerdir, bilgilendiriyoruz. Yarı otomatik vites manuel nasıl kullanılır, birlikte inceleyelim.

Yarı otomatik vites nasıl kullanılır, sorusunun yanıtı debriyaj pedalında gizlidir. Manuel sisteme sahip araçlarda fren, gaz ve debriyaj pedalı bulunmaktadır. Sürücüye araç kullanımı kolaylığı sağlamak amacıyla yarı otomatik vites sistemi kullanılmaktadır.

Yarı otomatik şanzıman sistemine sahip araçlarda debriyaj pedalı bulunmaz. Aracı hareket ettirirken vites kolunun D (drive) konumuna alınması gerekmektedir. R (rear) konumu geri vites yerine kullanılmaktadır. Vites kolu üzerinde D, R, N ve P konumları bulunmaktadır. Manuel araçlarda güç artırımı için debriyaj pedalı kullanılır, yarı otomatik araçlarda ise vites kolu üzerindeki konumlar kullanılmaktadır.

Tam otomatik yarı otomatik farkı

Tam otomatik yarı otomatik farkı, vites kavrama özellikleri ile ilgilidir. Yarı otomatik araçlarda vites tek kavramalı olurken; tam otomatik araçlarda çift kavrama özelliği bulunmaktadır.

Tam otomatik araçlarda vites geçişleri için vites kolunun kullanılması gerekmez. Otomatik araçlarda kullanıcının güç artırımı için vites kolundaki konumları kullanması zorunludur. Lakin, düz vites araçlara göre vites kolunda 1,2,3,4,5 ve R konumları bulunmaz.

Yarı otomatik araçlarda tek kavrama debriyaj pedalının görevini yerini getirir. Bu yüzden vites geçişlerinde sarsıntı yaşanabilir. Çift kavrama ise hem debriyaj pedalı hem de vites değişimi sağlayarak konforlu ve hızlı geçiş sağlamaktadır.

Yarı otomatik vites yokuşta nasıl Kullanılır

Yarı otomatik vites yokuşta nasıl kullanılır

Yarı otomatik vites yokuşta nasıl kullanılır, sorusu sık sık gündeme gelmektedir. Zira, yarı otomatik araçta yokuş desteği (hill holder) bulunmuyorsa yokuş kalkışlarında kayma yaşanabilir.

  • Rampa ve yokuş kalkışlarında fren pedalının doğru kullanılması gerekmektedir.
  • Araç kalkışa hazırlandığı anda vites konumu D olmalıdır. Bazı kullanıcılar P konumunu kullanmaya çalışmaktadır. Lakin, P konumunda kalkılması halinde şanzıman sistemi zarar görür. Debriyaj sistemi kilitlenir.
  • Vites geçişlerini kontrol altında tutabilmek için fren pedalına basılmalıdır. Fren pedalı üzerine basılı tutulan ayakla kontrol sağlanmalıdır.

Daha fazla ilgili içerik;


Tam otomatik yarı otomatik nasıl anlaşılır

Tam otomatik yarı otomatik nasıl anlaşılır, sorusunun yanıtı şanzıman özelliklerinden belirlenebilir. Vites kolu üzerindeki harflere göre bir aracın tam otomatik veya yarı otomatik olduğu anlaşılamaz. Lakin, aracın modeli ve piyasaya çıkarıldığı yıl belirlenerek şanzıman özellikleri araştırılabilir. Tek kavramalı şanzıman sistemine sahipse yarı otomatiktir.

Opel Corsa yarı otomatik vites nasıl kullanılır

Opel Corsa yarı otomatik vites nasıl kullanılır, sorusu easytronic şanzıman sistemi nedeniyle ilgilidir. Opel markası tarafından üretilen şanzıman modelinin en önemli problemi yokuş ve rampalarda geri kayma yaşanmasıdır.

Vites kolunda P konumu bulunmayan Opel Corsa araçlarda, A konumu ileri gitme ve N konumu vitesi boşa almayı sağlamaktadır. Yokuşlarda gaza basmadan gitmediği için fren ve gaz pedallarının birlikte kullanılması gerekir. Park işlemi için A konumu kullanılır.

Saroglu Ali

I Love You Google ali.saroglu@bedavainternet.com.tr

TREND