D Vitamini Nelerde Var – D vitamini yükseltmek için neler yemeliyiz

D vitamini en çok hangi meyvede var ve D vitamini yükseltmek için neler yemeliyiz, doktorumuzun tavsiyelerini sizlere aktarıyoruz. D vitamini en hızlı nasıl yükselir ve D vitamini aşırı düşerse ne olur, gelin birlikte inceleyelim.

D vitamini nelerde var sorusu çok araştırılan bir konudur. D vitamini aslında güneş ışınları ile beraber vücutta üretilse de bazı besinlerde de bulunur. D vitamini bulunan besinler şunlardır;

  • Yağlı balıklar (örn. somon, ton balığı, uskumru, sardalya)
  • Yumurta sarısı
  • Süt, peynir, yoğurt gibi süt ürünleri (D vitamini ilave edilmiş olabilir)
  • Mantar (özellikle güneşte kurutulmuş mantarlar)

Ancak, yine de en önemli D vitamini kaynağı güneştir.

D vitamini En Çok Hangi Meyvede Var

D vitamini en çok hangi meyvede var sorusu insanlar tarafından sık sık araştırılan bir sorudur. D Vitamini asıl olarag güneşten alınsa da bazı meyvelerde de bulunur bu meyveler şunlardır;

  • Avokado
  • Portakal
  • Mango

Bu meyvelerde D vitamini bulunsa da miktarı çok fazla değildir.

D Vitamini Yükseltmek İçin Neler Yemeliyiz

D Vitamini Yükseltmek İçin Neler Yemeliyiz

D vitamini yükseltmek için neler yemeliyiz sorusu özellikle de D vitamini eksikliği yaşayan insanlar tarafından araştırılır. D vitamini eksikliği yaşayanlar şu besinleri tüketmelidir;

  • Yağlı balık: Somon, ton balığı, uskumru, sardalya gibi yağlı balıklar D vitamini yönünden zengindir.
  • Süt ve süt ürünleri: Süt, yoğurt, peynir gibi süt ürünleri D vitamini açısından zengindir.
  • Mantar: Özellikle güneşte yetiştirilen mantarlar D vitamini yönünden zengindir.
  • Yumurta sarısı: Yumurtanın sarısı da D vitamini içerir.
  • İç organlar: Karaciğer ve ciğer D vitamini açısından zengin iç organlardır.
  • Bazı tahıllar: Bazı tahıllar, özellikle D vitamini ile takviye edilenler, D vitamini yönünden zengin olabilir.

Bu besinleri tüketmek D vitamininin artmasına yardımcı olsa da güneş ışığı alınması gerektiği unutulmamalıdır.


Daha fazla vitamin dolu içerikler;


D Vitamini En Hızlı Nasıl Yükselir

D vitamini en hızlı nasıl yükselir

D vitamini en hızlı nasıl yükselir sorusunun cevabı kesinlikle güneş ışığı olacaktır. Güneş ışığından alınan D vitamini herhangi bir besinden tam anlamı ile karşılanamaz. Özellikle yaz aylarında güneş ışığına maruz kalmak vücuttaki D vitamini oranını hızla arttır.

D Vitamini Eksikliği Belirtileri

D vitamini eksikliği belirtileri vücuttaki D vitamini oranının azalması ile beraber görülmeye başlar. En sık karşılaşılan belirtiler şunlardır;

  • Kemiklerde zayıflık, ağrı veya kırılma riski artışı
  • Kas güçsüzlüğü ve halsizlik
  • Yorgunluk ve bitkinlik hissi
  • Bağışıklık sistemi zayıflığı
  • Depresyon ve kaygı gibi duygusal bozukluklar
  • Saç dökülmesi
  • Uyku sorunları
  • Baş ağrısı
  • Kalp hastalığı riskinde artış

Bu belitilerin artması sonucunda mutlaka bir doktora görünülmesi gerekir.

D Vitamini Hangi Sebzelerde Var

D vitamini hangi sebzelerde var sorusu birçok insanın araştırdığı ve merak edilen bir konudur. D vitamini sebzelerde çok fazla miktarda bulunmasa da bulunduğu sebzeler şunlardır;

  • Mantar: Özellikle güneş ışığına maruz kalmış mantarlar D vitamini açısından zengin olabilir.
  • Ispanak: D vitamini miktarı düşük olsa da, ıspanak diğer besinlerle birleştirildiğinde iyi bir D vitamini kaynağı olabilir.
  • Brokoli: Brokoli de diğer besinlerle birleştirildiğinde D vitamini kaynağı olabilir.
  • Brüksel lahanası: Bu sebzeler de D vitamini açısından zenginleştirilmiş yiyeceklerle desteklenebilir.

Ama D vitamini eksikliğiniz varsa bir doktordan yardım almalı ve güneş ışığı ile D vitamininizi arttırmalısınız.

D Vitamini Eksikliği Kaç Günde Düzelir

D vitamini eksikliği kaç günde düzelir konusu insandan insana değişiklik göstermektedir. D vitamini eksikliğinin ne kadar olduğu ve bağışıklık seviyesinin ne kadar olduğu bu konuda önemli etkenlerdir.

Bunun yanı sıra, doğru tedavi uygulamaları sayesinde D vitamini eksikliği 1 – 2 ay içerisinde düzelir.

D Vitamini Aşırı Düşerse Ne Olur

D vitamini aşırı düşerse ne olur sorusu birçok insan tarafından araştırılır. D vitamini düşüklüğü yani hipovitaminoz D birçok sağlık sorununa sebep olabilir.

Bazı belirtiler arasında kemik ağrısı, kas zayıflığı, yorgunluk, halsizlik, depresyon, saç dökülmesi, sindirim problemleri, bağışıklık sistemi zayıflaması ve daha fazlası bulunabilir. Bu belirtilerden yaşanması durumında hemen bir doktor ile tedavi sürecine başlanmalıdır.

D Vitamini Kaç Ay Kullanılır

D vitamini kaç ay kullanılır sorusu D vitamini kullanmaya başlayan kişiler tarafından merak edilir. Bu soru kişiden kişiye farklı cevaplanabilir. D vitamini kullanan kişinin yaşı, D vitamininin eksilğinin ne kadar olduğu ve kullanım amacına göre değişiklik gösterir. Kesin bir cevap için bir doktora danışılmalıdır.

Ecz. Yeşim Karabulut

2001 İstanbul Eczacılık Fakültesi Mezunu. Uzmanlık alanı tedavi ilaçları ve ağrı, bulantı, öksürük ilacı kullanımı hakkında bilgi verir. Meslek ve İstanbul aşığıdır. yesim.karabulut@bedavainternet.com.tr

‎️‍🔥