Elektrik faturasına nasıl itiraz edilir ve Tedaş fatura itiraz telefonunu sizlerle paylaşıyoruz. Elektrik faturasına itiraz dilekçesi nereye nasıl verilir, birlikte inceleyelim.
Geçtiğimiz ay önceki aylara nazaran oldukça yüksek fatura geldiğinden vatandaşlar bu duruma bir tepki gösterdiler. Faturaların gözden geçirilmesi için bir talepte bulunuldu. Bu talep Enerji Piyasası Düzenleme Kurulu (EPDK) tarafından olumlu bir şekilde karşılandı.
Şikayetler üzerine faturaları inceleme aldıklarını açıkladılar. Yanlışlık olduğunu düşünen vatandaşların EPDK internet sitesindeki fatura hesaplama modülünü kullanabileceklerini belirttiler. Çıkan sonuçlar neticesinde bir yanlışlık tespit edilirse kuruma başvuruda bulunabileceklerini belirttiler.
Faturaya itiraz Nereye Yapılır
Faturaya itiraz için anlaşmalı olunan elektrik şirketlerinin müşteri temsilcileri ile iletişimde bulunulabilir. Ya da e mail yolu ile de başvuru sağlayabilirsiniz.
Ayrıca elektrik dağıtım şirketlerinin web sitelerinde yer alan faturaya itiraz bölümü üzerinden de bir itiraz kaydı oluşturulabilir.
Hizmet aldığınız elektrik dağıtım şirketine itiraz dilekçesi oluşturup dilekçeyi hizmet birimleri ya da işletme müdürlüklerine doğrudan ulaştırabilirsiniz. ya da e-posta yoluyla itirazınızı bildirebilir veya müşteri hizmetleri üzerinden kaydınızı oluşturup itirazınızı gerçekleştirebilirsiniz.
Elektrik Fatura itiraz E-Devlet
Elektrik fatura itiraz e-devlet, doğrudan başvuru veya kurumların web siteleri üzerinden. E-Devlet üzerinden online olarak. Kurumların Çağrı merkezleri aracılığıyla yapılabilir.
E-devletten kimlik bilgilerinizi doğrulayıp ilk adımı atabilirsiniz. Daha sonrasında fatura itiraz bölümünü arama motorunda arayıp yeni başvuru bölümünden üzerinize kayıtlı aboneliğinize itirazda bulunabilirsiniz.
Elektrik faturasına itiraz dilekçesi
Elektrik faturasına itiraz dilekçesi, elektrik aboneleri kimi zaman gerçek kullanım bedelinden yüksek gelen fatura bedeli ile karşılaşabiliyor. Bunun nedeni ise faturaların yanlış okunması.
Böyle bir durum ile karşılaştığını düşünen kullanıcıların elektrik faturasına bir dilekçe ile itiraz etme hakkı bulunuyor. Elektrik itiraz dilekçesi şu şekilde;
Enerjisa Fatura itiraz Telefonu
Enerjisa fatura itiraz telefonu, bulunduğunuz bölgedeki enerji dağıtım şirketine doğrudan bağlanmak için Alo 186’yı arayabilirsiniz.
Enerjisa Fatura itirazlarınız için 444 4 372 numaralı Çağrı Merkezinden ya da hizmet noktalarından. Ayrıca Online Hizmetler Merkezi ya da Enerjisa Mobil uygulaması üzerinden de itiraz formu doldurarak talebinizi oluşturabilirsiniz.
Trakya Elektrik Dağıtım Müşteri Hizmetleri | 444 88 35 |
BEDAŞ Müşteri Hizmetleri | 186 |
Toroslar Edaş Müşteri Hizmetleri | 0322 455 60 00 |
Başkent Edaş Müşteri Hizmetleri | 0312 573 50 00 |
Ayedaş Müşteri Hizmetleri | 0216 500 64 00 |
Dicle EDAŞ Müşteri Hizmetleri | 0412 280 86 30 |
Gediz EDAŞ Müşteri Hizmetleri | 0850 800 0186 |
Uludağ EDAŞ Müşteri Hizmetleri | 444 6 646 |
Aydem EDAŞ Müşteri Hizmetleri | 444 4 186 |
Medaş Müşteri Hizmetleri | 444 8 186 |
Yedaş Müşteri Hizmetleri | 0530 106 0 186 |
Akdeniz Edaş Müşteri Hizmetleri | 0242 320 36 00 |
Oedaş Müşteri Hizmetleri | 0222 211 60 00 |
Aras Edaş Müşteri Hizmetleri | 0 850 200 50 51 |
Vedaş Müşteri Hizmetleri | 0 (850) 211 0 186 |
Coruh Edaş Müşteri Hizmetleri | 444 9 186 |
Fırat Edaş Müşteri Hizmetleri | 0 424 234 56 00 |
Elektrik Faturası itiraz Tüketici Mahkemesi
Taraflar tüketici hakem heyeti kararının tebliğinden itibaren 15 gün içinde tüketici hakem heyetinin bulunduğu yerdeki tüketici mahkemesine itiraz edebilir. Tüketici mahkemesi bulunmayan yerlerde asliye hukuk mahkemesine alınan karar sonucunda itiraz gerçekleştirebilirler.
Ancak daha önce karar veren tüketici hakem heyetine itiraz amacıyla yeniden başvuru yapılamaz. Tüketici hakem heyeti kararlarına karşı yapılan itiraz üzerine tüketici mahkemesinin vereceği kararlar kesindir.
Daha fazla ilgili içerik;
Gediz Elektrik Fatura itiraz Dilekçesi
Elektrik faturasına itiraz için, kişinin fatura ve kimliği ile birlikte bağlı olunan şirkete bir dilekçe yazarak şikayetini bildirmesi gerekir.
- Yapılan itiraz sonucunda 1 hafta 10 gün içinde şirketin yetkili elemanları inceleme yapılır. Yapılan itirazlar sonucunda, yanlışlık olması halinde fatura yeniden düzenlenir. Durumun düzelmemesi durumunda, şikayeti Tüketici Heyet Başkanlığına bir dilekçe ulaştırmakta kesin sonuçlar alırsınız.