Yaz Sıcaklarından Bunaldıysanız Serinlemenin Tam Zamanı! 6 Yol İle Sıcaklardan Kurtulun

Yaz sıcaklarından bunaldıysanız serinlemenin tam zamanı geldi. En basit 6 yol sayesinde sıcaklardan kurtulabilirsiniz.

Güneşli ve sıcak havayı kim sevmez ki? Yaz günleri iple çektiğimiz günler olmuştur. Ancak yaz günlerinde sıcak hava dalgasının oluşması hepimizi perişan etti. Dışarı çıkmıyorsanız işler biraz daha iyi görünebilir. Ancak dışarda işiniz varsa sıcak havalar çekilir gibi değil. Sıcak havalarda dışarı çıkmak resmen güneşe meydan okumak gibi bir durum oluyor. Peki bu yaz sıcaklarından bizi nasıl kurtarabilirsin dediğinizi biliyorum. Lafı uzatmadan 6 yönteme bakalım.

1.Susuz Kalmayın

Yaz sıcaklarından bunaldıysanız serinlemenin tam zamanı! 6 yol i̇le sıcaklardan kurtulun

Yaz sıcaklarında hayatta kalmak istiyorsanız bol su tüketmeni gerekiyor. Su vücudunuzdaki terin kolayca kaybedilmesi sonucunda sıvı dengesini ayakta tutar. Günlük en az 2 litre su tüketmeniz gerekir. Özellikle yaz sıcaklarında vücut su kaybının fazla olmasından dolayı daha fazla su tüketebilirsiniz. Su tüketmeyi çok sevmiyorsanız meyve suları ya da hindistancevizi suyu yardımcı olabilir.

2.Ilık Duş Alın

Sıcak havalardan bunaltıysanız soğuk suyla duş almak sizi rahatlatacaktır. Ancak uzmanlar soğuk suyun daha çok sıcak hissettirdiğini dile getiriyor. Serin duş almak vücudun tekrar ısınması için daha fazla efor sarfetmesi en büyük nedenlerinden biri. Eğer ılık bir suyla duş alırsanız kan dolaşımınız soğur ve daha ferahlamış hissedebilirsiniz.

3.Çay Ve Kahveden Uzak Durun

Yaz sıcaklarından bunaldıysanız serinlemenin tam zamanı! 6 yol i̇le sıcaklardan kurtulun

Çay harareti alır cümlesi ülkemizde sıkça kullanılan deyimlerden biri olsa da bu bunaltıcı sıcaklarda yanlış bir deyim olduğunu anlıyoruz. Kafein ve nikotin tüketimi vücudun sıcaklığını daha fazla artmasına neden olur. Kanı ısıtır ve sizin daha çok terlemenize neden olur. Hindistan cevizi suyu, limon suyu ya da meyve suyu gibi soğuk içecekler ferahlamanızı sağlar. Ayrıca alkol tüketiminden de kaçınmanız gerekir.

4.Hafif Yemekler Yiyin

Ağır yemek yediğiniz zaman vücut daha fazla ısı üretmeye başlar. Bu durum kendinizi rahatsız hissetmenize sebep olacaktır. Ağır yemek yedikten sonra vücut bu yemeği sindirmek için daha fazla çalışmak zorunda kalır. Vücut daha fazla çalıştığı için terli ve yorgunluk hissiyle baş başa kalırsınız. Bu yüzden daha hafif gıdalar tüketmeniz gerekir. İşlenmiş gıda ve tuzlu yiyeceklerden de kaçınmanız işinize yarar.

5.Ayak Parmaklarınızı Serinletin

5. Ayak parmaklarınızı serinletin

Vücudunuzun aşırı sıcak olduğunu düşünüyorsanız sıcaklığı düşürmek için ayaklarınızı soğutmayı tercih edebilirsiniz. Günlük olarak ayaklarınızı soğuk suyun içerisine yerleştirin. Bu daha az sıcak hissetmenizi ve ferahlamanızı sağlayacaktır. Dilerseniz ıslak çorap giyerek de ferahlama yöntemini tercih edebilirsiniz.

6.Gevşek Pamuklu Kıyafetler Giyin

Kıyafet tercihi sıcak havalardan kurtulmanın en iyi yollarından biri. Serin kalmak ve terlemeyi önlemek istiyorsanız açık renk, gevşek ve bol kıyafetleri tercih etmeniz gerekir. Hatta kıyafetlerin pamuklu olmasına özen gösterin. Koyu renkli kıyafetler daha fazla ışığı emerek sıcak hissetmenizi sağlar. Kalın kıyafetler ise terinizi buharlaştırmadığı için daha fazla terlemenize neden olur.

Başak Saroğlu

Başak, Ankara'da Elektrik Elektronik Mühendisi. Ayrıca yeni içerikler yazmayı ve paylaşmayı seviyor. basak.saroglu@bedavainternet.com.tr