Karşı tarafı yanıltarak gerçekleştirilen her türlü eyleme dolandırıcılık olarak adlandırılmaktadır. Ülkemizde özellikle son zamanlarda dolandırıcılık olayları artış göstermektedir. Telefondan, sosyal medya üzerinden birçok dolandırıcılık olayları ile karşı karşıya kalabiliriz.
Siber Suçlarla Mücadele | 0 212 395 10 00 |
Tüketici Şikayet Hattı | 175 |
Sermaye Piyasası Kurulu | 0 212 395 10 00 |
Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu | 0 212 336 21 00 |
Dolandırıcı İpuçları
Dolandırıcıları şikayet etmeniz için birçok kanal bulunmaktadır. Dolandırıcılar yeni yöntemler deneyerek kişiler farkına varmadan kişisel bilgilerini ele geçirirler. Dolandırıcıları nereye şikayet edeceğinizi bilmiyorsanız sizler için yazımızda derledik.
- Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumuna, Ulusal Siber Olaylar Merkezine, Adliyelere, Karakollara giderek şikayet dilekçenizi oluşturabilir veya yazabilirsiniz.
Sanal Dolandırıcılar Şikayet Hattı
İnternet ortamında zararlı içerikler, kimlik hırsızlığı, kişisel bilgilerin çalınması gibi bütün olaylar dolandırıcılık olarak adlandırılmaktadır. İnternet ortamında bulunan zararlı kişiler birçok yeni yöntem ile dolandırıcılık yöntemini denemektedir. Sahte hesaplar, güvenilir olan bir kurumu taklit ederek kişisel bilgilerinize ulaşmak gibi yeni yöntemler ortaya çıkmaktadır. Kullanılan yöntemler sürekli değişe de dolandırıcılara karşı temkinli olmanız gerekmektedir. Sanal dolandırıcılıkla karşı karşıya kaldığınız zaman şikayet etmeli ve bu durumların önüne geçmeniz gerekmektedir.
- Yasal olmayan içerikler paylaşıldığını gördüğünüz zaman Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun sayfasına giderek şikayet oluşturabilirsiniz. Şikayette bulunmak için tuketicisikayet.btk.gov.tr linkini kullanabilir veya 120 telefon numarasıyla iletişime geçebilirsiniz.
- Kimlik hırsızlığı, dolandırıcılık gibi tehdit oluşturan her türlü dolandırıcıları Ulusal Siber Olaylara Müdahale Merkezine giderek şikayette bulunabilirsiniz. Şikayette bulunmak için 0 312 586 53 05 veya 0 549 779 87 85 telefon numaraları ile iletişime geçmeniz yeterli olacaktır.
Telefon Dolandırıcılığı İhbar Telefonu
Kötü niyetli olan kişiler karşı tarafa kandırarak kişisel bilgilerinize ulaşmaya çalışırlar. Kişisel bilgilerinizi ele geçirdikten sonra bazı konularda sizleri mağdur ederler. Telefon üzerinden dolandırılan binlerce kişi vardır. Bazen farkında olmadan bile bu dolandırıcılarla muhatap olursunuz. Dolandırıcılık olaylarında ihbar edebileceğiniz yerler arasında başta polis yer almaktadır. Karakollara veya Başsavcılığına giderek şikayet dilekçesini yazmanız gerekmektedir.
Telefon Dolandırıcılığı Mağdurları Ne Yapmalı
Son zamanların en popüler dolandırıcılık yollarından biri telefon dolandırıcılığıdır. Ülkemizde her yaştaki kişi telefon dolandırıcılığına maruz kalmaktadır. Telefon dolandırıcılığı ile karşı karşıya kalan birçok kişi bu durum karşısında çaresiz kalmaktadır. Telefon dolandırıcılığı mağduru olduysanız yapmanız gereken adımları sizler için derledik.
- Özel bilgilerinizi ve kişisel bilgilerinizi karşınızdaki kim olursa olsun asla vermeyin. Polis, savcı olduğunu söyleseler bile kişisel bilgilerinizi vermemeniz gerekmektedir.
- Dolandırıcı olduğunu düşündüğünüz numarayı anında engelleyin. Kısa mesaj üzerinden veya sosyal medya platformları üzerinden sizlerle iletişime geçmesine izin vermeyin.
- Mail yoluyla veya telefonunuza gönderilen smslere itibar göstermeyin. Güvensiz bulduğunuz linklere tıklamayın. Linklere tıkladığınız anda kişisel bilgilerinize çoktan ulaşmış olabilirler.
- Dolandırıcılık olayıyla karşılaştığınız zaman hemen polise gidin ve numarayı şikayet edin. Adliyeye giderek şikayet dilekçesinde bulunun.
- En son yöntem ise turkiye.gov.tr/spk-sikayet-ihbar linkine tıklayarak e-devlet üzerinden telefon dolandırıcılarını şikayet edebilirsiniz.
Daha fazla ilgili içerik;
- Aranan Dolandırıcılar Listesi
- Polise Şikayet Kaç Günde Sonuçlanır
- ,Savcılığa Suç Duyurusu Nasıl Yapılır
Dolandırıcıları nereye ihbar edebiliriz?
En yakın karakol veya savcılığa giderek suç duyurusunda bulunabilirsiniz.
Siber Suçlarla Mücadele Daire Başkanlığı’nın “0 212 395 10 00” numaralı telefonunu arayarak ihbarda bulunabilirsiniz.
Dolandırıcılar Cimer e şikayet edilir mi?
Cimer, Cumhurbaşkanı’na bağlı bir kurumdur. Cimer’e yapılan şikayetler, ilgili kurum ve kuruluşlara iletilir. Dolandırıcılık suçu, Türk Ceza Kanunu’nda (TCK) düzenlenmiştir. Bu nedenle, dolandırıcılık suçunu Cimer’e şikayet edemezsiniz. Dolandırıcılığı ihbar etmek için yukarıda belirtilen kurumlara başvurmanız gerekir.
Dolandırıcılıkla suçlanıyorum ne yapmalıyım?
Suçlamayı kabul etmediğinizi beyan edin.
Suçlamanın içeriğini öğrenin.
Kendi savunmanızı hazırlayın.
Bir avukattan yardım alın.
Dolandırıcılardan paramı nasıl geri alabilirim?
Dolandırıcılardan paranızı geri alabilmek için, öncelikle dolandırıcılığı kanıtlamanız gerekir. Bunun için, dolandırıcılıkla ilgili kanıtları bir araya getirmeniz gerekir. Bu kanıtlar arasında, dolandırıcıyla yaptığınız yazışmaların kayıtları, dolandırıcının banka hesap bilgileri, dolandırıcının kimlik bilgileri gibi belgeler yer alabilir.