Engelli kartı nasıl alınır ve engelli kimlik kartı faydaları 2023 yılı güncel bilgilerini sizlerle paylaşıyoruz. Engelli kimlik kartı ne işe yarar ve engelli kartı başvurusu için gerekli belgeleri birlikte inceleyelim.
Engelli T.C vatandaşına engelli kimlik kartı alabilmek için ilk yapılması gereken şey hastanın ikamet ettiği ilçedeki Aile ve sosyal politikalar Bakanlığı’na kart için başvuru yapmaktadır. Başvuruyu yaptıktan sonra kurum engelli hastaya kontrol gerçekleştirecektir. Kontrollerin ardından ise uygun görülen engelli hastalara kimlik kartı verilmektedir. Bu işlem 7 iş günü içinde devam etmektedir.
Engelli bireyin ikamet ettiği ildeki Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne 2 adet fotoğraf, nüfus cüzdanı ve engelli sağlık kurulu raporunun aslı veya onaylı örneği ile müracaat edilerek engelliler için kimlik kartı alınabilir.
Engelli Kartı Başvurusu için Gerekli Belgeler
Engelli kartına başvurmayı düşünen vatandaşların Aile ve Sosyal Hizmetler il müdürlüklerine bizzat gitmeleri ve burada başvuru formu doldurmaları gerekiyor.
Vatandaşlar, ön başvuru işlemlerini e-devlet kanalı üzerinden de kolaylıkla gerçekleştirebiliyorlar.
- TC kimlik kartı aslı ve fotokopisi.
- Engelli kartı başvuru dilekçesi ya da formu.
- Kişinin engel oranının en az %40 olduğunu gösteren ve tam teşekküllü bir hastaneden alınması gereken engelli raporunun aslı ve onaylı örneği
- 2 adet vesikalık fotoğraf.
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Engelli Kartı
Aile ve Sosyal Politikalar bakanlığı engelli kartı, engelli kartı için Aile ve sosyal politikalar Bakanlığı il koordinasyon merkezlerinden yapılmaktadır. Bu başvuruyu yapmadan önce ilk olarak yapılması gereken şeyler bulunmaktadır. Engel kartı için başvuruda bulunurken memurların sizlerden isteyeceği belgeler olacaktır. Bu belgeleri hazırlayıp gitmeniz başvuru sürecinizi hızlandırmak adına yararlı olacaktır.
Engelli kartı için istenecek belgeler şu şekildedir :
- Engelli sağlık kurulu raporu
- Kimlik fotokopisi
- Kimliğin aslı
Engelli Kimlik Kartı Başvurusu
Engelli kimlik kartı almak için başvuruda bulunacak engelli bireyler ya da onların refakatçileri bu bireyin %40 ve daha fazla oranda engelli olduğunu gösteren engelli sağlık kurulu raporlarıyla birlikte bulundukları il ya da ilçenin Aile ve sosyal politikalar bakanlığı müdürlerine başvuru işlemlerini tamamlamaları gerekir.
Yapılan incelemeler ve değerlendirmeler sonucunda uygun bulunan başvuruların ve bireylerin kimlik kartları hazırlıkları yapılmaya başlanır. Bu başvuru süreci maksimum 7 iş günü içerisinde sürmektedir.
Daha fazla ilgili içerik;
- Cumhurbaşkanı Engellilere Müjde
- Rapor Üzerine Araba Fiyatları
- Engelliler Dostu 4000 TL Yardım Başvurusu
Engelli Kimlik Kartı Örneği
Bir engel kimlik kartı örneğinde Aile ve sosyal politikalar bakanlığı tarafından verilmiş bir kimlik kart örneğidir. Bu kartın üzerinde engelli bireye ait T.C kimlik numarası, adı, soyadı, doğum tarihi, engel oranı, verildiği il ve geçelilik tarihini barındırır. Bu bilgilerin yazılı olduğu bir kimlik kartıdır.
Engelli Otobüs Kartı Nereden Alınır Ankara
Ankara’da yaşayan yaşlılar ve engelliler, Büyükşehir Belediyesi’nce kendilerine sağlanan büyük ayrıcalıklarla her türlü engeli rahatça aşıp, ulaşım özgürlüğünün tadını çıkarıyor. Bu sahip oldukları serbest otobüs kartı engellilere ulaşım kolaylığı sağladığı için vatandaşları oldukça memnun olduğu bir durum haline geldi.
Başkent’te yaşayan yüzde 40 ve üzeri engelli vatandaşlar ile ağır engelli bireylerin refakatçileri ise engelli kart ile ulaşımdan ücretsiz faydalanma hakkına sahip oluyor.
Yeni mahalle ilçesinde Gazi osman paşa ilköğretim okulu’nda engelli kart dağıtımı yapılıyor.