Okulöncesi aylık plan değerlendirme seçenekleri üç farklı aşamadan oluşur. Bu aşamalar genel olarak öğretmenler açısından, çocuk açısından ve yapılan program açısından değerlendirilir.
Okul Rehberi
Bu planlamadaki temel amaç ise öğrencideki gelişimi görmek ve yapılan aktivitelerin ne gibi etkiler yarattığını gözlemlemektir. Planlamanın üç farklı aşamasında birbirinden farklı sorular ve bu soruların değerlendirmeleri yer alır.
Aylık Plan Değerlendirme Nasıl Yazılır?
Aylık plan değerlendirme nasıl yazılır sorusuna üç aşamalı şekilde olarak yanıt vermek mümkündür. Her üç aşama ve bu aşamalarda yer alabilecek örnek sorular ise şöyledir;
Çocuk açısından değerlendirme soruları;
- Yapılan etkinlik çocuğun gelişim sürecine uygun mu?
- Çocuğun ilgisini çeken bir etkinlik oldu mu?
Öğretmen açısından değerlendirme soruları;
- Yapılan etkinlikler çocuğun dikkatini çekecek bir şekilde mi sunuldu?
- Yapılan etkinlikte çocuk etkinlikle ilgili sorular sordu mu?
Program açısından değerlendirme soruları;
- Çocuk etkinliğin hedeflediği amacı ve kazanımları kazandı mı?
- Etkinlik çocukların gelişimine katı sağladı mı?
Her üç aşama örnek soruları yukarıda yer verdiğimiz gibidir.
Okul Öncesi Değerlendirme Kısmına Ne Yazılır?
Okul öncesi değerlendirme kısmına ne yazılır veya nasıl oluşturulur diye araştırma yapılıyor. Değerlendirme kısmında şunları dikkate almanız gerekir;
- Yapılan günlük planın çocukları ne kadar aktif kıldığı,
- Yapılan etkinlik düzeyinin çocuklara ne açıdan ve ne kadar hitap ettiği,
- Etkinlik amaç ve kazanımlarına ulaşıyor mu?
- Etkinlik süreleri uygun mu?
Okul öncesi değerlendirme kısımları yukarıdaki ve benzeri sorular ve cevaplarından meydana gelir. Yani yapılan aylık tüm etkinliklerin ne gibi sonuçlar yarattığını ifade eder.
Günü Değerlendirme Zamanı Ne Yazılır?
Günü değerlendirme zamanı ne yazılır diye sıkça araştırma yapılır. Raporun bu aşamasında tüm gün uygulanan tüm etkinliklerin sonuç ve değerlendirmelerinden faydalanılır. Bunun yanı sıra o etkinlik gününe dair mutlu ya da üzücü herhangi bir olumlu olumsuz davranış olup olmadığı da konuşulabilir. Yani gün boyunca yapılan her şeyin listelenip değerlendirilmesi olarak ele alınabilir de diyebiliriz.
Aylık Planda Neler Var?
Aylık planda neler var sorusuna üç farklı aşama var diyebiliriz. Her aşama ve aşamaların soru tipleri, yanıtları farklı bir sonucu hedefler. Kısaca aşamalarını sıralamak gerekirse de;
- Çocuk açısından değerlendirme soruları
- Öğretmen açısından değerlendirme soruları
- Program açısından değerlendirme soruları
Bu aşamalar her aylık raporda yer almalıdır. Her kademenin altında kademeyle ilgili sorular ve detaylı yanıtlar yer almalıdır. Bu değerlendirmenin temel amacı öğrencinin gelişimini gelişimini yakından gözlemlemektir.
Daha fazla ilgili içerik;
Aylık Plan Değerlendirmesi Örneği
Aylık plan değerlendirmesi örneği oldukça basit parametrelerden oluşur. Kısaca raporun bir örneğini aktarmak gerekirse de;
Çocuk açısından sorular;
- Bu etkinlik, çocuğun gelişim düzeyine uygun mu?
- Etkinlik çocuğun ilgisini çekti mi?
- Çocuk etkinliğe katıldı mı?
- Programda belirlenmiş olan kazanımlara ulaşıldı mı?
- Çocuklar program sırasında keyifli vakit geçirdiler mi?
- Çocuklar, bu program ile günlük yaşamda kaliteli deneyim elde ettiler mi?
Eğitmen açısından sorular;
- Etkinlikler, çocuğun ilgisini çekilebilecek şekilde sunuldu mu?
- Bir etkinlikten diğerine geçerken geçiş akıcı mıydı?
- Çocuk, etkinlikle ilgili sorular sordu mu?
- Çocuğun sorduğu sorulara, onun anlayabileceği düzeyde yanıt verildi mi?
Program açısından sorular;
- Etkinlikler, çocuğu merkezine alıyor muydu?
- Programdaki etkinliklerin amacı ve kazanımları çocuğa anlatıldı mı?
- Çocuk, bu amaç ve kazanımlara sahip oldu mu?
- Bu etkinlik çocukların yaratıcılığını etkiledi mi?
Tüm bu aşamalar ve soru tipleri yanıtlarıyla beraber her aylık plan örneğinde yer almalıdır. Biri eksik olduğu zaman değerlendirme neticeleri doğru olmayacaktır.