Youtube Tiktok’a rakip oldu ve Youtube Shorts videolarında reklam geliri var mı, sizlerle paylaşıyoruz. Youtube’den TikTok’a rakip olma sinyalleri yanmaya başladı.

Dünyada birçok kullanıcıya sahip bazı platformlar bulunmaktadır. Bu platformlar arasında Youtube ve Tiktok platformları birbirlerinin rakibi oldu. Youtube tüm dünyada uzun zamandan beri kullanılan en eski platformlardan biridir. Tiktok ise son zamanlarda ortaya çıkmış ve popülerliği fazla olan bir platformdur. Youtube platformu 2020 yılının son zamanlarında hayata geçirdiği kısa video özelliği ile Tiktok platformu ile aralarında rekabet başladı. Youtube shorts özelliğine aylık giriş yapan 1.5 milyar kullanıcı sayısına ulaştığını açıklamıştır.

Google platformunun bir üyesi olan Youtube çok formatlı yaratıcı bir platform olarak karşımıza çıkmaktadır. Hem uzun hem de kısa videolarla dünyadaki birçok izleyici sayısına ulaşmaktadır. 2020 yılının sonlarına doğru shorts özelliğinin kullanılması ve 2021 yılında ana ekran üzerinde shorts özelliğinin görünmeye başlamasıyla birçok kitleye ulaşılmıştır. Google tarafından açıklanan son habere göre Youtube shorts özelliğine bazı eklemeler gelecektir. Gelin birlikte bakalım.

Youtube Shorts Videolarında Reklam

Youtube dünyada uzun zamandan beri hizmette olan sosyal medya platformlarından birisi olarak karşımıza çıkmaktadır. Ücretsiz bir şekilde kullanabildiğiniz Youtube platformunda uzun zamandan beri shorts özelliği kullanılmaktadır. Youtube platformunda kullanılan shorts özelliği sayesinde kısa videolarınızı oluşturarak kullanıcılarla paylaşabilirsiniz. Kısa videolar en fazla 60 saniye olmaktadır.

Tiktok platformundaki kısa videoların benzeri olan Youtube shorts özelliği birçok kullanıcı sayısına ulaşmıştır. Tüm dünyada kullanılan Tiktok uygulamasındaki birçok kullanıcı Youtube shorts özelliğini kullanmaya başladı. Birbirlerine rakip olmaya başlayan bu iki platformun yeni özellikleri merakla beklenmektedir.

  • Google tarafından yapılan açıklamaya göre kısa videolardaki trafiğin Youtube platformunun ana sitesini kullandığı için marja oldukça zarar verdiğini dile getirmiştir. Google kısa bir süre içerisinde Shorts özelliğine reklam geleceğine dair bazı açıklamalarda bulunmuştur.

Daha fazla ilgili içerik;


1 Comment

  1. Evet, YouTube 2020 yılında TikTok’a rakip olacak yeni bir özellik geliştirdi. Shorts adı verilen bu özellik, kullanıcıların 60 saniyeye kadar kısa videolar oluşturmasına olanak sağlıyor. Shorts özelliği, YouTube uygulamasının içinde yer alıyor ve kullanıcılar, TikTok’ta olduğu gibi, müzik, filtreler ve efektler kullanarak videolar oluşturabiliyor.

    YouTube’un Shorts özelliği, TikTok’a benzer bir şekilde, kullanıcıların kısa ve eğlenceli videolar oluşturmasına olanak sağlıyor. Bu da, YouTube’un TikTok’un kullanıcı kitlesini çekmesi için bir fırsat yaratıyor.

    YouTube’un Shorts özelliği, şu anda Hindistan, ABD ve Brezilya gibi ülkelerde kullanıma sunulmuş durumda. YouTube, bu özelliğinin önümüzdeki dönemde tüm dünyada kullanıma sunulacağını duyurdu.

Leave A Reply