ibb.gov.tr sosyal yardım başvurusu için takip edilmesi gereken adımlar bulunmaktadır. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Sosyal Hizmetler Müdürlüğü tarafından ihtiyaç sahibi vatandaşlara nakdi ve ayni destek sağlanmaktadır. Sadece İstanbul’da ikamet eden vatandaşları kapsayan yardımlar için başvuru şartlarının yerine getirilmesi gerekmektedir. Başvuru formuna ulaşmak için ibb.gov.tr adresini ziyaret etmeniz yeterli olacaktır.
Sosyal ve Ekonomik Destek Programı (SEDEP) Nedir?
Sosyal ve Ekonomik Destek Programı (SEDEP) nedir sorusu vatandaşlar tarafından araştırılmaktadır. İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin ihtiyaç sahibi vatandaşlara ulaşmak için hazırladığı bir programdır. SEDEP üzerinden başvuru işlemleri alınmaktadır. İBB tarafından 250 bin haneye destek sağlanmaktadır. SEDEP içerisinde yer alan sosyal yardım türleri şu şekildedir:
- Sosyal Destek Kartı (İstanbul Kart)
- İstanbul Halk Süt Desteği,
- Eşya Desteği,
- Askıda Fatura,
- Aile Destek Paketi,
- Tersine Göç Desteği,
- Eğitim Destek Paketi,
- Anne Bebek Destek Paketi,
- Yeni Doğan Desteği Paketi,
- İstanbul Halk Ekmek Desteği,
- Tablet Desteği.
İBB Sosyal Destek Paketi Başvuru İşlemleri
İBB sosyal destek paketi başvuru işlemleri için https://sosyalyardim.ibb.gov.tr/online-basvuru adresindeki formun eksiksiz ve doğru şekilde doldurulması gerekmektedir. Sosyal destek türleri için ayrı ayrı başvuru yapılmasına gerek bulunmamaktadır. İBB tarafından başvuru değerlendirme aşamasında hanenin ihtiyaç duyduğu sosyal destekler belirlenecektir. Örneğin anne bebek destek paketinden yararlanan bir vatandaşa İstanbul Kart desteği de verilebilir.
Başvuru işlemleri bireysel değil, hane bazlı olarak değerlendirilir.
- Aynı hane içerisinde yaşayan kişilerin ayrı ayrı başvuru yapmasına gerek bulunmamaktadır.
- Başvuru formundaki bilgilerin ön değerlendirmeden geçmesi halinde sosyal yardım alma hakkı kazanılmaktadır.
Ön değerlendirmeden olumlu sonuç alamayan vatandaşlar 6 ay içerisinde yeniden başvuru yapabilir. İBB yetkilileri tarafından ön değerlendirme sürecinde ev ziyaretleri yapılmaktadır. Ev ziyaretinin ne zaman yapılacağı sorusu değerlendirme durumuna göre belirlenir. Yani, belirli bir tarih aralığı verilmesi mümkün değildir.
Ön değerlendirmenin olumlu sonuçlanması halinde yardım alacak vatandaşların teslim etmesi gereken belgeler bulunmaktadır.
- İBB tarafından gelir tespit seviyesi belgesi ve KVKK belgesi talep edilmektedir.
- Teslim edilmesi istenen belgeler, başvuru sahibine SMS yolu ile bildirilmektedir.
- Evrakların teslim tarihi randevu sistemine göre belirlenmektedir.
- İBB’nin istediği evrakların teslim edilmesinden sonra değerlendirmeye alınır. Başvurunun onaylanması halinde SMS yolu ile bildirilir.
İBB Askıda Fatura Bırakma Nasıl Yapılır?
İBB askıda fatura bırakma nasıl yapılır sorusunun yanıtı merak konusu haline geldi. Pandemi dönemi ile birlikte başlayan askıda fatura bırakma yardımı için https://askidafatura.ibb.gov.tr/ adresi üzerinden işlemlerinizi tamamlayabilirsiniz. Askıda Fatura Bırakma, SEDEP yardımları içerisinde bulunmaktadır. İBB sosyal yardım başvurusu değerlendirmesine göre faturanızı sisteme yükleyebilir. Ek olarak şahıs işlemleri de yapılmaktadır. Hayırseverler tarafından yapılan yardımlara göre askıda fatura sistemi işlemektedir. Fatura bilgilerinin sisteme yüklenmesi yeterli olacaktır. Hayırseverin tercihine bağlı olarak faturanızı ödemek istemesi ile yardım yapılır.
İbb Üniversite Öğrencilerine Yardım Başvurusu
Birlikte Başaracağız Yardım Başvuru Formu