İTÜ Yardım Bileti, İTÜ öğrenci, akademisyen ve çalışanlarının İTÜ’nün bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT) altyapısıyla ilgili yaşadıkları sorunları bildirmek ve çözüm talep etmek için kullanabilecekleri bir sistemdir.
İTÜ Yardım Bileti İstanbul Teknik Üniversitesinin Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığında dijital ortamlarda meydana gelen teknik ve fiziki sorunların giderilmesi için oluşturulan talep formu niteliği taşır. Bu biletin oluşturulmasında da İTÜ kimliğiniz ve kullanıcı hesabınız olması gerekir.
İTÜ Bilgi İşlem Dairesince sunulan bilişim hizmetinden faydalanabilmek için İTÜ kimlik kartı almanız gerekmektedir. Kimlik kartınız ise kesin kayıt işlemlerinin tamamlanmasının ardından İTÜ hoş geldin uygulaması üzerinden işlem yaparak alabiliyorsunuz.
- İTÜ Yardım bileti oluşturmak için aşağıdaki adımları takip ediniz.
İTÜ Yardım Bilet Sorgulama
İTÜ hoş geldin uygulaması sizlerin mobil telefonlarınızla bilgileriniz tanımlama yapıyor ve sonrasında da şifrenizi belirleme işlemini gerçekleştiriyorsunuz. Burada oluşturmuş olduğunuz İTÜ kullanıcı hesabı ile yapabileceğiniz işlemler;
- Öğrenci işleri ve otomasyonuna ulaşım imkanı
- Elektronik posta hizmetleri
- Kişisel web alanları oluşturma
- İTÜ e-öğrenme portalı
- İTÜ labaratuarlarındaki bilgisayarları kullanma
- İTÜNET ve VPN bağlantısıyla erişim hakkı
- Ücretsiz kablosuz internet ağı
Gibi hizmetleri İTÜ kimlik kartınız ile alabiliyorsunuz. Kimlik kartları öğrencilere iki farkı şekilde kullanım imkanı vermektedir. Standart kimliğe sahip öğrenciler kampus girişi, yemekhane, kütüphane ve spor tesisleri yerlerden faydalanırlar. Kredi kartı seçenekli olarak almak isteyen öğrencilerde bu hizmetlere ek olarak kredi kartını kullanmış oluyorlar. Bu kartların basımı ve gönderilmesi ise sağlayıcı banka tarafından gerçekleştiriliyor. Gönderim adresi ise fakültenizden alabileceğiniz bir yer olabiliyor.
İTÜ Yardım Bileti oluşturulmasında kullanıcı adınız ve şifrenizle birlikte ve telefonunuza gelen SMS kodu ile giriş yapmanız gerekmektedir. Giriş sonrası sistem üzerinden;
- İTÜ yardım sayfasına gidin
- Yardım bileti oluştur menüsü ile devam edin
- Bilgi İşlem Dairesini birim olarak seçin
- EBYS Kategorisini seçin (Elektronik Belge Yönetim Sistemi)
- Sorun ile ilgili açıklamayla beraber yardım biletini oluşturun.
İTÜ Yardım Bileti Silme
Bilgi İşlem Dairesi birimi üzerinden oluşturmuş olduğunuz yardım biletleri söz konusu sorunun çözülmesi sonrasında da siliniyor. Bu anlamda oluşturulan bilet ile ilgili olarak birim tarafından da gerekli adımlar ile açıklamalar belirtilerek atılmış oluyor.
İstanbul Teknik Üniversitesi öğrencileri ve çalışanları için tahsis edilen İTÜ Kimlik Kartları banka kartı özelliği taşır ve İş Bankası destekli olarak basımı yapılarak ilgili kişilere teslim edilmektedir.
E-Devlet Öğrenci Yardım Parası Başvurusu (Anında Hesabında)
1000 TL Öğrenci Yardım Parası (Öğrenci Yardımı)